Špeciálna pedagogička

Mgr. Lucia Vansáčová
vansacova.lucia@gymmisika.sk
Konzultačné hodiny: konzultácie sú možné po telefonickom dohovore
Náplň práce:
– poskytuje špeciálno-pedagogické poradenstvo a intervencie žiakom
– poskytuje špeciálno-pedagogické poradenstvo a intervencie žiakom (individuálne, skupinové)
– realizuje individuálne konzultácie so žiakmi podľa potreby a na základe odporúčania triedneho učiteľa
– priebežne sleduje a vyhodnocuje školskú úspešnosť žiakov so ŠVVP, spolupracuje s vyučujúcimi a triednym učiteľom
– poskytuje odbornú pomoc všetkým žiakom so ŠVVP
– sleduje psychický vývin integrovaného žiaka a sociálne vzťahy v triede, postavenie žiaka so ŠVVP v rámci kolektívu
– pozoruje a hodnotí žiaka v triede – jeho výkon, správanie a postavenie v triede, aby v čo najväčšej miere dosiahol cieľ podľa svojich schopností a možností
– spolupodieľa sa na vytváraní, aktualizácii, inovácii IVVP pre žiakov so ŠVVP, následne sa podieľa na jeho aplikácii v praxi,
– kompletizuje dokumentáciu individuálne začlenených žiakov a dohliada na používanie kompenzačných pomôcok odporúčaných pomôcok odporúčaných zariadeniami CPaP, CŠPP
– zachováva mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel pri vykonávaní prác vo verejnom záujme
– vedie presnú evidenciu riešených prípadov v rámci individuálnej a skupinovej činnosti
– počas dištančného vzdelávania spolupracuje s rodičmi, žiakmi so ŠVVP a učiteľmi, monitoruje zapojenosť žiakov, priebežne rieši vzniknuté problémy



Špeciálno-pedagogické intervencie:
– krízová intervencia
– metodika učenia sa pre žiakov s VPU (Vývinová porucha učenia)
– individuálna práca so žiakom s poruchami správania
– individuálne a skupinové intervencie pre žiakov so ŠVVP
Spolupráca s rodičmi:
– poskytovať individuálne poradenstvo, rady rodičom žiakov so ŠVVP
– konzultácie a poradenstvo všetkým rodičom
– informovať rodičov o výsledkoch a správaní žiaka
Podľa potreby môžu rodičia kontaktovať špeciálneho pedagóga a dohodnúť si s ním termín konzultácie. Školský špeciálny pedagóg informuje rodičov o aktuálnych pokrokoch, prípadne problémoch žiaka v priebehu integrácie. Prebieha vzájomná výmena skúseností
medzi rodičmi, špeciálnym pedagógom a učiteľmi a spoločne sa snažia nájsť postup pri edukačnom pôsobení na žiaka pri prekonávaní prekážok a naplnení jeho špecifických potrieb.
Špeciálny pedagóg sa snaží do spolupráce čo najviac zaangažovať rodičov žiakov, aby sa podieľali na všetkých krokoch v rámci intervencie a niesli spoluzodpovednosť za výsledky spoločného snaženia. Súčasťou spolupráce s rodičmi je aj kompletizácia povinnej
dokumentácie žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, spolupráca rodiny a školy pri plnení si školských povinností ako súčasť reedukácie.
Spolupráca so špecializovanými zariadeniami, odborníkmi, učiteľmi:
– poskytovať poradenstvo a konzultácie učiteľom
– v spolupráci s triednym učiteľom vypracovať IVVP
– konzultácie a spolupráca so psychológom, výchovným poradcom a poradenským inštitúciami CPPPaP a CŠPPaP
Školský špeciálny pedagóg pomáha a radí učiteľom pri vzdelávaní žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Spolu s triednymi učiteľmi sa podieľajú na príprave individuálnych programov pre individuálne začlenených žiakov z tých predmetov, do ktorých
sa premietajú špecifické problémy, ktoré vyplývajú z ich diagnózy. Priebežne s učiteľmi konzultuje prípadne zmeny v individuálnom vzdelávacom programe a informuje ich o aktuálnom stave u jednotlivých žiakov.
Podľa aktuálnej potreby školský špeciálny pedagóg spolupracuje s poradenskými zariadeniami poskytujúcimi služby v oblasti výchovného, psychologického a špeciálno- pedagogického poradenstva.
Pravidelne sa zúčastňuje stretnutí a školení, organizovaných poradenskými zariadeniami, ktoré sa týkajú aktuálnych otázok integrácie.
Dokumentácia:
– kompletizácia dokumentácie integrovaného žiaka
– vypracovanie IVVP v spolupráci s triednym učiteľom